perjantai 15. tammikuuta 2010

YLE itsesensuroi taas.

YLE:n webiin ilmestyi eilen puolen päivän aikaan juttu, jossa kerrottiin kunniaväkivallan ulottuvan nyt jo suomalaisiinkin. Juttu sai olla sivuilla vajaat kolme tuntia, kunnes se katosi. Se ei siirtynyt toiseen urliin, koska sitä ei enää millään haullakaan sieltä löydy. Google sen ainakin vielä tätä kirjoitettaessa löytää, mutta linkki johtaa virhesivulle. Ilmeisesti juttu oli niin paljon monikulttuurin ihanuutta vastaan, että se oli pakko poistaa.

Screenshot tässä olkaa hyvä:



Kannattaa katsoa myös YLE Areenasta Silminnäkijän juttu aiheesta niin kauan kun se siellä vielä on katsottavissa.

Jaa tämä kirjoitus Facebookissa

3 kommenttia:

Harrastaja kirjoitti...

"Juttu palautunee sivulle taas tänään. Kävi kömmähdys. Yleensä jutut ajetaan ensin radiossa ja tv:ssä ja sitten se laitetaan nettiin, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä juttu on laitettu jo ennen kuin se on mennyt radiossa ja tv:ssä. Sitten onkin huomattu että radio- ja tv -lähetykset on täynnä Haitia ja muita juttuja, joten on päätetty siirtää jutun julkistamista, jolloin se on otettu pois myös netistä. Näin minä toimittajana tajuaisin mitä on tapahtunut. Näitä sattuu joskus, pahoittelut. Toivottavasti se tulee taas nettiin." Eipä tähän voi muuta sanoa kuin "yeah, right"

Raimo kirjoitti...

Suomen tiedotusvälineet sensuroivat Sanoma-konsernin poliittista vaikutusvaltaa, ulkomaisia sijoituksia ja erityisesti suhteita Venäjään ja Ruotsiin. Sekä näiden maiden vaikutusvaltaa Helsingin Sanomiin ym. Sanoman roskalehtiin ynnä tv-kanava Neloseen.

Sanoma-konserni (HS, IS, aikakauslehdet ym) sensuroi lukuisia asioita Suomen kansalta sekä levittää mm. poliitikkojen, Ruotsin ja Venäjän propagandaa Suomeen.

Seuraava vaade on varmasti tullut suoraan Moskovasta: Ilta-Sanomat 29.7.2008 pääkirjoituksessaan vaati ettei pitäisi rajoittaa venäläisten oikeutta ostaa Suomesta kiinteistöjä. Ja nämähän ostavat tontteja strategisista paikoista, mm. varuskuntien vierestä jonne rakentavat järeästi vartioituja varastoja, ihan puolustusvoimien linkkitornin viereen (MTV3n 45-minuuttia paljasti).

Vuonna 2009 nettilehti Uusi Suomi poisti kolumnin, jossa mainittiin ohimennen Sanoma-konsernilla olevan paljon Venäjän-bisneksiä. Muuten US:n kolumnistit saaneet höpöttää lähes mitä tahansa, tässä tuli sananvapauden raja ja sensuuri iski, varmaankin korkean tason käskystä.

Vuonna 1980 Erkon käskystä Ilta-Sanomat alkoi mainostaa presidentinvaaleissa Ahti Karjalaista, joka oli Neuvostoliiton suosikki ja alkoholisoitunut, paljasti Ilta-Sanomien silloinen päätoimittaja vuonna 2004, päästyään irti Sanoma-konsernista.

Samaan aikaan marraskuussa 2004 TV-kanava Nelosen ohjelmasarjassa "Pakkoruotsia Ruotsalaisessa Teatterissa" Erkon mielestä Vanhanen on "kalvinisti", "Kalvinisti ajaa kaiken hyvän alas ja vahvistaa kaikkea huonoa".

Neuvostoliiton tiedustelupalvelu KGB:n yksi tehtävä oli yleisen mielipiteen muokkaus, joka on myös Sanoma-konsernin tehtävä.

Kari Hurtta kirjoitti...

Joo, tuo jutun URL on ihan toimiva
x